Projectmanager – Sarens – Dordrecht

Profiel Sarens Nederland B.V.

Sarens Nederland, onderdeel van de Sarens Group, is sinds 1986 actief in Nederland en inmiddels uitgebreid naar ca.190 werknemers. Sarens Nederland biedt naast regulier kraanverhuur totaaloplossingen aan op het gebied van horizontaal en verticaal transport, zowel nationaal als internationaal. Dankzij de combinatie van diverse bedrijven binnen de Sarens Group kunnen zij voor iedere uitdaging een gepaste oplossing bieden.

Doel van de functie Projectmanager:

Verantwoordelijk voor een efficiënte en effectieve voorbereiding, begeleiding, uitvoering en afhandeling van (technisch complexe) projecten (zulks bepaald door de Manager Projects Office) van A tot Z (voorbereiding, engineering, uitvoering en afhandeling), conform de geldende kwaliteits-, veiligheids- en milieunormen en binnen de vastgestelde budgetten en randvoorwaarden. In de Sales fase is de Project Manager reeds betrokken voor technische haalbaarheid; tijdens project executie fase is de Project Manager de centrale contactpersoon voor klanten en de interne organisatie.

De Project Manager rapporteert aan de Manager Project Office.

Taak en resultaat gebieden

Werkvoorbereiding
* Projectdossier beoordelen op technische en commerciële haalbaarheid
* Het bezoeken van de site, checken van benodigde bevoegdheden/ instructies en certificaten/vergunningen
* Opstellen van de projectplanning, inventarisatie van benodigde mensen en middelen
* Verantwoordelijk voor inhuur van derden
* Organiseren van engineering- en voorbereidende werkzaamheden

Project management
* Bewaken van de voortgang en de kwaliteit van het project, signaleren van afwijkingen en (laten) bijsturen daar waar nodig
* Signaleren van meerwerk / vertraging, afstemming met de opdrachtgever
* Verantwoordelijk voor overzicht van kosten voor meerwerk, afstemming met de klant alsmede de facturatie.
* Bewaakt of de projectuitvoering conform contract afspraken verloopt.
* Bewaakt complete, correcte en tijdige verwerking van facturen en stuurt bij waar nodig.

Communicatie / Coördinatie / Veiligheid
* Fungeren als aanspreekpunt voor de klant en interne organisatie over dagelijkse praktische issues,
lost mogelijke problemen op de site op met de klant.
* Opstellen van periodieke voortgangsrapportages van de lopende projecten
* Samenstellen van alle benodigde project documentatie
* Verzorgen van instructie/toelichting aan medewerkers of derden ten aanzien van de uit te voeren werkzaamheden
* Verantwoordelijk voor de implementatie van het Veiligheidsbeleid “on site” .
* Uit (laten) voeren van de nodige periodieke SHEQ inspecties
* Stelt project veiligheidsplan en risico analyse op met behulp van QEHS.
* Superviseert het werk op de site en controleert vloot/materiaal condities.
* Aansturen van operationele medewerkers ten aanzien van de uitvoer van het project

Profiel

  • Afgeronde MBO/HBO opleiding Werktuigbouwkunde
  • Affiniteit, bij voorkeur kennis en ervaring in de hijs- en transportbranche
  • Kennis van en ervaring met het leiden van complete technische projecten en contractmanagement
  • In bezit van VCA VOL certificaat en geldig rijbewijs.
  • Veiligheidsbewustzijn, kostenbewust
  • Flexibele instelling (t.a.v. taken, werktijden)
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (mondeling en schriftelijk).
  • Competenties: servicegericht, proactief, teamspeler, commercieel, organisatievermogen, troubleshooter

Voorwaarden:

Prima pakket aan primaire en secundaire voorwaarden, auto v.d. zaak

Neem contact op >

Leave a Reply