Manager Customer Service & Planning – Liquin – Rotterdam

By 10 juli 2024Tankterminals

Liquin is een groot en onafhankelijk chemisch opslagbedrijf in de regio Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen (ARA) dat hoogwaardige diensten levert op het gebied van opslaginfrastructuur aan zijn klanten. Liquin heeft de ambitie om te groeien op het gebied van duurzaamheid, flexibiliteit en efficiëntie. De wereld verandert en Liquin omarmt die veranderingen graag. Door de juiste partijen te verbinden en kansen te signaleren en te benutten, wil het bedrijf zijn klanten helpen nieuwe wegen in te slaan om hun bedrijven te laten groeien. De missie van Liquin is: bouwen aan een wereld van eindeloze mogelijkheden. Het bedrijf is gespecialiseerd in de afhandeling en opslag van complexe chemische producten. Liquin bestaat uit de terminals Botlek, Chemiehaven en TTR waar producten zoals ethanol, methanol, styreen en acrylonitraten worden opgeslagen. Vanzelfsprekend is veiligheid de prioriteit nummer 1 voor het bedrijf.

MANAGER CUSTOMER SERVICE & PLANNING

De rol is essentieel in de ambitie om de beste-in-haven terminal voor chemicaliën en hernieuwbare brandstoffen te zijn, en Liquin te onderscheiden door de beste klantgerichte service te leveren. De Liquin Terminals zijn goed gepositioneerd in een steeds concurrerender markt om uitstekende diensten aan hun klanten te leveren. Er zijn echter nog veel mogelijkheden om te verbeteren. Deze rol zal een sleutelrol spelen in het verder integreren in de supply chains van hun klanten en het opbouwen van een sterke servicecultuur in de komende jaren.

De Manager Customer Service & Planning zorgt niet alleen voor een efficiënte en effectieve dienstverlening aan klanten binnen Liquin, maar vindt ook manieren om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. Door dit te doen, verbetert en verhoogt hij/zij de klanttevredenheid, in lijn met de afgesproken strategie van Liquin. Daarnaast beheert de manager de Planning afdeling zodanig dat ze de programma’s van onze klanten op een betrouwbare en voorspelbare manier uitvoeren en waarde toevoegen aan hun supply chains.

Vereisten

● Een opleiding op universitair/HBO+ niveau; ● Minimaal 3 jaar ervaring in het leiden van een team en een achtergrond/ervaring in operaties; ● Ervaring in olie, chemicaliën en/of (bio)brandstoffen; ● Vermogen om bruggen te slaan tussen functies; ● Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Engels; ● Uitstekende communicatie- en onderhandelingsvaardigheden; ● Analytische/conceptuele vaardigheden; ● Andere vereiste vaardigheden: leiderschap en ontwikkelingsvaardigheden, ondernemend, energieke persoonlijkheid, eigenaarschap, zelfstandig, hands-on, no-nonsense mentaliteit en het vermogen om dingen gedaan te krijgen.

Verantwoordelijkheden:

● Een overmatige focus op het realiseren van de best mogelijke klantenservice niveaus; ● Opbouwen, ontwikkelen en onderhouden van (senior) relaties met klanten met een focus op verbeterprojecten, prestatieniveaus en evenementen om klantbehoud en tevredenheid te vergroten. Dit in nauwe samenwerking met de Commerciële Afdeling en Operaties; ● Leiding geven aan de afdeling Klantenservice en Planning door het aantrekken, leiden, ontwikkelen en faciliteren van medewerkers zodat zij in staat zijn om de doelstellingen van de afdeling en de gewenste prestatied cultuur te realiseren; ● Zorgen voor een juiste uitvoering van het order intake en planningsproces volgens de klantcontracten; ● Initiëren en leiden van (data-gedreven) continue verbetering van processen om een beste-in-haven klantenservice en optimale planning te waarborgen; ● Nauwe samenwerking met MT om servicest rategie en doelen vast te stellen, een servicecultuur door de hele organisatie te bevorderen en om serviceprestaties, budgetten, etc. te monitoren en te sturen; ● Ontwikkelen van service- en planningsverbeteringsplannen; ● Evalueren van onze serviceniveaus met klanten tijdens operationele reviewvergaderingen en opvolging van klanttevredenheidsonderzoeken en klachten/claims; ● Ontwikkelen van Service Level Expectations met onze klanten en deze monitoren middels KPI-dashboarding; ● Onderhouden van relaties met derden zoals rederijen, vervoerders en agenten; ● Proactief ondersteunen en bijdragen aan de implementatie van het strategisch plan voor Liquin.

Voorwaarden:

EUR 83.000 – 115.000). ● Een collectieve zorgverzekering waarbij Liquin 50% van de nominale kosten betaalt. ● Een goed pensioenplan via eigen pensioenfonds. ● Goede carrièremogelijkheden door middel van verschillende kansen.

Leave a Reply